Toczenie szyjki.

Tematy od czapy. Zobaczymy jak się sprawdzi.

Moderatorzy: wierzba, P_iter

Awatar użytkownika
donkihot
Posty: 1340
Rejestracja: piątek, 26 maja 2017, 11:20
Lokalizacja: Dąbrówka- woj. Mazowieckie
Kontakt:

Toczenie szyjki.

Post autor: donkihot »

Cześć wszystkim, chodzi mi po głowie toczenie szyjki ale od środka. Nie interesują mnie frezy (typu rozwiertaki)
macie jakieś pomysły?
Walczący z wiatrakami.
Zajrzyj na moją stronę WWW
Awatar użytkownika
piotrjub
Posty: 1412
Rejestracja: sobota, 26 listopada 2011, 16:34
Lokalizacja: 3 Miasto
Kontakt:

Post autor: piotrjub »

zapomnij
Awatar użytkownika
TommyT
Posty: 239
Rejestracja: środa, 14 maja 2014, 15:02
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: TommyT »

Ale po kiego... myślisz, że jest nierówna i toczeniem uda Ci się wyrównać?
Awatar użytkownika
donkihot
Posty: 1340
Rejestracja: piątek, 26 maja 2017, 11:20
Lokalizacja: Dąbrówka- woj. Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: donkihot »

piotrjub pisze:zapomnij
Cześć Piotrze, a możesz trochę rozwinąć myśl :wink:
Walczący z wiatrakami.
Zajrzyj na moją stronę WWW
Awatar użytkownika
donkihot
Posty: 1340
Rejestracja: piątek, 26 maja 2017, 11:20
Lokalizacja: Dąbrówka- woj. Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: donkihot »

TommyT pisze:Ale po kiego... myślisz, że jest nierówna i toczeniem uda Ci się wyrównać?
Pomierz dokładnie, zdziwisz się jak bardzo jet nierówna :shock:
Walczący z wiatrakami.
Zajrzyj na moją stronę WWW
Awatar użytkownika
piotrjub
Posty: 1412
Rejestracja: sobota, 26 listopada 2011, 16:34
Lokalizacja: 3 Miasto
Kontakt:

Post autor: piotrjub »

Awatar użytkownika
donkihot
Posty: 1340
Rejestracja: piątek, 26 maja 2017, 11:20
Lokalizacja: Dąbrówka- woj. Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: donkihot »

Właśnie te filmiki znalazłem wczoraj i to one są przyczyną tego tematu. O ile nie widzi mi się zakup tej maszyny o tyle martwią mnie dwie sprawy:
Pierwsza to bardzo brzydka wewnętrzna powierzchnia ścianki szyjki i to że szyjka zbliżając się do ramion robi się coraz grubsza
Obrazek
Ja obtaczałem szyjki tradycyjnie po zewnątrz,więc to co jest na fotce zaznaczone prawie mnie nie dotyczy (a przynajmniej na długości szyjki która u mnie trzyma pocisk) to wciąż zostaje ta nieładna powierzchnia. Nie mam jak zrobić zdjęcia makro żeby to było bobrze widoczne, ale oprócz chropowatej powierzchni widać (w moich łuskach) takie wzdłużne prążki (ujawniają się po przepchnięciu ekspandera) To znaczy że pocisk nie przylega dokładnie do szyjki.
Moje łuski są teraz po 5-iu elaboracjach i pewnie jeszcze kilka wytrzymają, ale jak się skończą i kupię nowe, to myślę w jaki sposób wytoczyć je od środka a nie jak do tej pory od zewnątrz.
Od niedawna mam mini tokarkę i zastanawiam się czy nie zrobić tak:
Łuska zamocowana w przegubie (mam taki)
Od zewnątrz szyjka oparta w jednym punkcie na maleńkim łożysku (zrobiłbym taką przystawkę jak okular) i wytaczać w osi tego łożyska.
Pomiędzy zewnętrzną bieżnią łożyska a ostrzem noża można ustawić prześwit np. 0,4 mm. i cała partia łusek wyszłaby identyczna.
To oczywiście tylko teoria i nie wiem czy wykonalna, dla tego założyłem temat bo może chcę wymyślić koło od nowa a już istnieją prostsze rozwiązania tego problemu, tylko ja o nich nie wiem?
Walczący z wiatrakami.
Zajrzyj na moją stronę WWW
abersfelderami
Posty: 1257
Rejestracja: niedziela, 18 grudnia 2011, 09:07
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: abersfelderami »

Po piewsze sprawdzilbym, wplyw gladkosci szyjki na tarczy.
Czy gladkosc wewnatrza szyjki jest warta zachodu?

PS: Moze zamiast czyszczenia mokrego suche?
Jaka jest roznica na tarczy pomiedzy luskam mytymi na mokro, a na sucho.
Na razie mozesz uzyc metalowa wate do mycia zlewu.
Awatar użytkownika
piotrjub
Posty: 1412
Rejestracja: sobota, 26 listopada 2011, 16:34
Lokalizacja: 3 Miasto
Kontakt:

Post autor: piotrjub »

donkihot mylisz tematy, zacząłeś coś i poplątałeś wszystko. Jutro jakoś opisze ten temat, bo trochę pisania jest.
Awatar użytkownika
donkihot
Posty: 1340
Rejestracja: piątek, 26 maja 2017, 11:20
Lokalizacja: Dąbrówka- woj. Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: donkihot »

piotrjub pisze:donkihot mylisz tematy, zacząłeś coś i poplątałeś wszystko. Jutro jakoś opisze ten temat, bo trochę pisania jest.
To fajnie, już nie mogę się doczekać :wink:
Walczący z wiatrakami.
Zajrzyj na moją stronę WWW
Awatar użytkownika
piotrjub
Posty: 1412
Rejestracja: sobota, 26 listopada 2011, 16:34
Lokalizacja: 3 Miasto
Kontakt:

Post autor: piotrjub »

Awatar użytkownika
donkihot
Posty: 1340
Rejestracja: piątek, 26 maja 2017, 11:20
Lokalizacja: Dąbrówka- woj. Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: donkihot »

11 dni temu zacząłem zastanawiać się nad sposobami wytaczania szyjki od środka a tu proszę:
https://www.youtube.com/watch?v=TqsLckcdLCQ
W sumie nic nowego bo to właśnie od tej maszyny zaczęła się moja rozkminka, ale ciekawy zbieg okoliczności ;)
Jak na wstępie mówi autor maszyny że przeciętny strzelec może nie zauważyć różnicy czy strzela z tak czy inaczej obrobionej łuski, ale sprawa coraz bardziej mnie nurtuje.
Bardzo ciekawa sprawa z formatowaniem szyjki (na początku filmu) i jakie jest bicie robiąc to z trzpieniem i bez.
Na pewno film jest swego rodzaju materiałem reklamowym i autor starał się pokazać swój produkt w samych superlatywach (zabrakło mi testu osiowości szyjki po obróbce) ale chyba to jednak ma sens?
Walczący z wiatrakami.
Zajrzyj na moją stronę WWW
ODPOWIEDZ