Luneta obserwacyjna

Moderatorzy: wierzba, P_iter

alta32
Posty: 133
Rejestracja: środa, 30 listopada 2016, 21:57
Lokalizacja: Norge

Luneta obserwacyjna

Post autor: alta32 »

Witam szukam lunety obserwacyjnej ,ktora pozwoli mi obserwowac strzaly na naprawde duze odleglosci (okolo 2000m) jak i umozliwi mi za posrednictwem konwersji filmowanie ich przez lunete. Do tej pory poslugiwalem sie luneta yukon ale ma ona swoje oraniczenia (dala rade na 1400m ) .prosze o sprawdzone typy .Przedzial cenowy do 12000 zl.
Awatar użytkownika
opornik
Posty: 682
Rejestracja: sobota, 28 lutego 2015, 13:51

Post autor: opornik »

To nie jest dobry pomysl.
Falowanie powietrza praktycznie uniemozliwia skuteczna obserwacje przestrzelin na dystansach, ktore podales.
Nikt nie stosuje tego rodzaju srodkow do takich odleglosci.
Chyba, ze walisz z troche wiekszych klusek np kal. 150 mm
Awatar użytkownika
bobers
Posty: 287
Rejestracja: poniedziałek, 28 maja 2018, 15:42
Lokalizacja: Szczecin i okolice

Post autor: bobers »

Też się nad tym zastanawiałem.
Najlepsze, co usłyszałem dotychczas, to kamerka z wąskokątnym obiektywem, umieszczona blisko celu i bezprzewodowy streaming obrazu na tabletka lub inny wyświetlacz.
Do tego na wszelki wypadek mały kawałek blachy z hardoxu do osłony kamerki i powinno być ok.

Przenośne lunety obserwacyjne mają zbyt mały obiektyw, aby niwelować miraż, mgłę, pył, czy inny syf z powietrza na takich odległościach.
.308 Win, .223 Rem, 12 ga, .22 LR, 9x19
alta32
Posty: 133
Rejestracja: środa, 30 listopada 2016, 21:57
Lokalizacja: Norge

Post autor: alta32 »

Nie moge sie z wami zgodzic za posrednictwem lunety Yukon (kupionej na allegro i iphona) nagrywalem filmy z 1000m- 1400m.Szukam czegos co da mi jeszcze bardziej klarowny obraz z moze wiekszym obiektywem .Zastosowanie kamery przy celu typu np, https://www.brownells.no/BALLISTIC-PREC ... -100018630 ,odpada gdyz strzelam glownie w gorach i spacer do stalowego gonga z kamera a po strzelaniu po kamere to czasem kilkugodzinna wyprawa.
Czekam dalej na jakies propozycje i z gory wam dziekuje
Awatar użytkownika
opornik
Posty: 682
Rejestracja: sobota, 28 lutego 2015, 13:51

Post autor: opornik »

Zapodaj nam ten film z 1400 metrow.
Pewnie wielu by chcialo obejrzec.
Ja tez strzelam na dlugie dystanse i kombinowalem z roznymi lunetami ale w praktyce, tak jak napisalem -to sa za male obiekty zeby je widziec wyraznie.
No chyba, ze warunki byly by idealnie idealne.
Ale takich prawie nigdy nie ma.

Jesli jednak sie upierasz to musisz celowac bardziej w strone duzych lunet do obserwacji astronomicznych.
One maja parametry teoretycznie umozliwiajace zaobserwowanie przestrzelin z dystansu 2 km.
Awatar użytkownika
piotrjub
Posty: 1412
Rejestracja: sobota, 26 listopada 2011, 16:34
Lokalizacja: 3 Miasto
Kontakt:

Post autor: piotrjub »

Kowa 883 w cenie się zmieścisz
alta32
Posty: 133
Rejestracja: środa, 30 listopada 2016, 21:57
Lokalizacja: Norge

Post autor: alta32 »

Filmik postaram sie zamiescic,.tu podrzuce wam link do filmu mojego idola https://www.youtube.com/watch?v=vBYkVLz9f6k ja dotychczas uzywalem iuzywam tej samej lunety ale ma ona swoje braki jak wspomnialem wiec da sie z niej dobrze prowadzic obserwacje nawet dalej niz 1400m ,ja chcialbym za udzialem takiej lunety nagrywac filmy i poprawic warunki podgladu celu dla spotera.W yukonie optyka jest nie dosc dobra.
alta32
Posty: 133
Rejestracja: środa, 30 listopada 2016, 21:57
Lokalizacja: Norge

Post autor: alta32 »

Kowa ? miales okazje sprawdzic? czytalem troche o niej ma duzo akcesorji do digiscopingu sa filmy na youtube wyglada na to ze za jej posrednictwem mozna nagrac dobre filmiki z dalekich strzalow
Ostatnio zmieniony sobota, 26 stycznia 2019, 20:34 przez alta32, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
opornik
Posty: 682
Rejestracja: sobota, 28 lutego 2015, 13:51

Post autor: opornik »

Kowa 883 to znakomita luneta.
Mialem ja w swoich rekach ale i ona nie dawala sobie rady z obserwacja przestrzelin na tarczy z duzego dystansu.
Do zaobserwowania samego trafienia w tarcze metalowa (tzn ze sie tarcza zabujala) wydzierzy ale zeby precyzyjnie ustalic na papierze gdzie jest przestrzelina to juz bedzie naprawde wielki problem.

Moze zamiast Kowy zacznij na poczatek od ZRT 457 i dokup do niej nasadke katowa, np taka:

http://www.astrokrak.pl/369-nasadka-kto ... 125q-.html

Do niej masz standardowe wymienne okulary. To dobra luneta i moze cos przy dobrych warunkach zobaczysz na 2 km.
W razie czego odsprzedasz bez straty.

Z tego co widze jedna jest wlasnie na opchniecie na iwebie.
http://forum-bron.pl/viewtopic.php?f=113&t=176492
alta32
Posty: 133
Rejestracja: środa, 30 listopada 2016, 21:57
Lokalizacja: Norge

Post autor: alta32 »

Wlasnie o strzelaniu do gongow metalowych mysle i czegos szukam,przestrzeliny na tarczy papierowej nawet dla swarovski BTX sa chyba nieuchwytne na takich dystansach .Zalezy mi aby nagrac dobre filmy i poprawic widocznosc dla spotera .Przepraszam ze wyraznie nie zaznaczylem ze chodzi o podobne strzelanie jak na zalaczonym filmiku z youtube do gongow roznej wielkosci na duzych dystansach
Awatar użytkownika
opornik
Posty: 682
Rejestracja: sobota, 28 lutego 2015, 13:51

Post autor: opornik »

No, to zmienia zasadniczo postac rzeczy.
W takim razie wachlarz wyboru ma kolega szeroki.
Ale proponowal bym zaczac od zmodernizowanego ZRT.
Gdzies czytalem ze do tych przystawek katowych do ZRT ludzie dopasowuja aparaty, da sie to wiec ogarnac.
Chyba, ze nie szkoda kasy...
ODPOWIEDZ