Trymowanie łusek

Moderatorzy: wierzba, P_iter

Sokół
Posty: 7
Rejestracja: niedziela, 01 kwietnia 2018, 22:25
Lokalizacja: Lubuskie

Trymowanie łusek

Post autor: Sokół »

Witam

Na chwilę obecną jestem na etapie zgłębiania wiedzy teoretycznej o elaboracji. Pewnie niedługo stanę przed wyborem sprzętu. Czytałem już książki i teraz studiuję forum i oglądam filmiki o elaboracji i sprzęcie. Na jednym z filmów z YouTuba pan który elaboruję amunicję myśliwską i po operacji pełnego formatowania łusek, przycina tylko te łuski, które są za długie a resztę które mieszczą się w wartościach tabelarycznych już nie. Akurat miał 5 sztuk za długich z 20 sztuk. A później obrabia krawędzie szyjki łusek wewnątrz i od zewnątrz. Moje pytanie do Was koledzy to czy powinno się przycinać tak jak na filmie tylko za długie łuski czy dla ujednolicenia długości wszystkie to jednej wartości? Czy to ma jakieś znaczenie dla precyzji robionej amunicji? Czy można pominąć przycinanie łusek które wymiarem mieszczą się w tabelach? No i później obrabianie krawędzi szyjki łuski wewnątrz i na zewnątrz po trymowaniu - robi się to tylko łuskom przycinanym żeby wyrównać krawędzie z pominięciem reszty, które przycinane nie były?
Może to i głupie pytania, ale dla mnie wchodzącego dopiero w temat elaboracji i nie mającego praktycznego doświadczenia takie oczywiste już nie jest :?
.308 win, .30-06, 6,5x55 SE, .44 rem magnum
Awatar użytkownika
Bready
Posty: 818
Rejestracja: wtorek, 21 sierpnia 2012, 15:20
Lokalizacja: Dupont PA USA

Post autor: Bready »

Zalezy jaka precyzje chcesz osiagnac ,ja trymuje wszystkie i po kazdym odstrzeleniu do stalego wymiaru ktory kiedys sobie ustalilem dla kazdego z posiadanych kalibrow.
W zwiazku z tym drugie pytanie jest bezprzedmiotowe.
Pozdrawiam Bready
Sokół
Posty: 7
Rejestracja: niedziela, 01 kwietnia 2018, 22:25
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Sokół »