Prasy wymagają jak wszelkie urządzenia mechaniczne konserwacji > czyszczenie i smarowanie. Przetarcie tłoka szmatką i kapnięcie oliwą to coś ale mało. Wszystkie moje prasy po kupnie (nowe i używane) rozbierałem, czyściłem i smarowałem. Fabrycznie nowe są składane praktycznie na sucho. Po pewnym czasie prasa dociera się i wtedy należy wyczyścić i wymienić smar. Czyszczenie i smarowanie tłoka to znacznie częstszy zabieg. Który z kolegów z ręką na sercu może powiedzieć że tak robi? Kto fabrycznie nową prasę rozebrał i przesmarował? Może i stosunkowo nie wiele składam amunicji ale śladów zużycia pras nie stwierdzam.
Wojtek
Wybór prasy
-
- Posty: 740
- Rejestracja: niedziela, 03 października 2010, 17:21
- Lokalizacja: Kraków
Moim zdaniem lepiej zbudować od podstaw,można oczywiście wykorzystać elementy fabrycznej prasy skoro już się ją posiada.mkowalczuk pisze:Tomasz82 - a co myślisz o tym aby przebudować którąś z istniejących na rynku pras za pomocą dostępnych łożysk liniowych i wałków? Budowa od początku jest lepszym rozwiązaniem?
W prasach istniejących na rynku można jedynie wstawić łożysko liniowe w miejscu pracy tłoka w obudowie ,jeżeli oczywiście pozwalają na taką modernizację wymiary obudowy w tym miejscu,w mojej prasie LEE mogłem tylko rozwiercić o 3mm więcej bo grubości ścianek byłyby za cienkie i łożysko się nie mieści, więc jak już pisałem,wstawiłem tuleje mosiężną o grubościach ścianki ok 1,5mm.
Zgadzam się w zupełności co chodzi o czyszczenie i smarowanie, ja stwierdziłem luz tłoka po złożeniu ok 1500 szt. pistoletowej i 1800 szt. karabinowej,posiadam tylko jedną prasę i wszystkie czynności z wyjątkiem spłonkowania wykonywałem na niej, więc często na tłok dostawały się jakieś zanieczyszczenia i ziarenka piasku,z ciekawości będąc u kumpli, jeden ma Big Boss,a ,drugi RCBS,a,sprawdziłem luz tłoka w górnym położeniu w obu prasach występuje mimo że prasy nie aluminiowe i trochę z wyższej półki cenowej.Cyrograf15 pisze:Prasy wymagają jak wszelkie urządzenia mechaniczne konserwacji > czyszczenie i smarowanie. Przetarcie tłoka szmatką i kapnięcie oliwą to coś ale mało. Wszystkie moje prasy po kupnie (nowe i używane) rozbierałem, czyściłem i smarowałem. Fabrycznie nowe są składane praktycznie na sucho. Po pewnym czasie prasa dociera się i wtedy należy wyczyścić i wymienić smar. Czyszczenie i smarowanie tłoka to znacznie częstszy zabieg. Który z kolegów z ręką na sercu może powiedzieć że tak robi? Kto fabrycznie nową prasę rozebrał i przesmarował? Może i stosunkowo nie wiele składam amunicji ale śladów zużycia pras nie stwierdzam.
Wojtek
-
- Posty: 189
- Rejestracja: wtorek, 01 listopada 2011, 13:11
- Lokalizacja: zachodniopomorskie