308W

PAMIĘTAJ, ŻE ELABORUJESZ NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ
Elaboracje sprawdzone oraz w fazie testów

Moderatorzy: wierzba, P_iter

Awatar użytkownika
goostav
Posty: 792
Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 21:12
Lokalizacja: Gdańsk i okolice

308W

Post autor: goostav »

Wiatm kolegów, mam małe pytanko. Kupiłem kiedyś wojskową amunicję 308W NATO produkcji hiszpańskiej. Pocisk oczywiście pełnopłaszczowy, lekki, nadawało się to do taniego treningu tarczowego. Zostało mi tego sporo i zastanawiam się teraz nad zmaianą pocisków na myśliwskie ciężkie. Nie wiem jaki jest proch w tej elaboracji, więc myślałem przeważyć i zmniejszyć naważkę o 10%. Czy waszym zdaniem byłoby to bezpieczne? Może ktoś miał doczynienia z czymś podobnym i podpowie? Jestem początkujący :bh|:
Goostav
PiotrL
<font color=navy>Moderator</font>
Posty: 1435
Rejestracja: wtorek, 27 maja 2008, 10:21

Post autor: PiotrL »

Nie myśl o tym. Nie znasz parametrów prochu, nie wiesz jakie osiagniesz ciśnienia. Jedyne co mozna zrobić z amunicją fabryczną to rozłożyć nie uszkadzając pocisków, przeważyć i ujednolicić naważki i zmontować na tą samą długość co poprzednio. Jezeli chcesz koniecznie - to rozłóż, proch wsyp do kibla, kup Vv w Pionkach / sugerowałbym N140/ i korzystając z tabel zrób amunicję z cięzkimi pociskami wykorzystując łuski ze spłonkami jako materiał
Piotr
Agent 007
Posty: 642
Rejestracja: piątek, 30 maja 2008, 10:28

Post autor: Agent 007 »

Piotr dobrze radzi..........takie kombinacje jak proponujesz sa prostą drogą aby otrzymać "Nagrodę Darwina"
okti
Posty: 97
Rejestracja: sobota, 31 maja 2008, 11:39
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: okti »

PiotrL pisze:..... Jezeli chcesz koniecznie - to rozłóż, proch wsyp do kibla......
To jest najlepszy sposób żeby czasem nie kusiło :D nie wiem jak w twoich ale w ślepakach był bardzo szybki proch, porównywalny z solo1000, lepiej nie ryzykować
PiotrL
<font color=navy>Moderator</font>
Posty: 1435
Rejestracja: wtorek, 27 maja 2008, 10:21