Korona lufy + hamulec

Moderatorzy: wierzba, P_iter

Awatar użytkownika
Akraw
Posty: 303
Rejestracja: wtorek, 19 marca 2013, 13:53

Korona lufy + hamulec

Post autor: Akraw »

Kolega nabył drogą kupna używany karabin. Po odkręceniu hamulca ukazał się taki oto widok.

Obrazek

Poprzedni właściciel podobno przez lufę przepuścił ok 200 szt. To "coś" na koronie lufy przypomina konsystencją zaschnięty na twardo klej.

Korona hamulca wygląda normalnie.

Obrazek

Nie mam doświadczenia z hamulcami - czy kształt korony lufy, która jest wkręcona do hamulca również ma wpływ na skupienie, czy decyduje o nim jedynie zewnętrzna powierzchnia hamulca (korona hamulca)?
Awatar użytkownika
forester2008
Posty: 1371
Rejestracja: czwartek, 03 lipca 2008, 12:20

Post autor: forester2008 »

Jedynie i wyłącznie korona lufy - ostatni bezpośredni styk pocisku z lufą, jej kształt i jakość wykonania.
forester
abersfelderami
Posty: 1267
Rejestracja: niedziela, 18 grudnia 2011, 09:07
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: abersfelderami »

Poprzedni właściciel podobno przez lufę przepuścił ok 200 szt. To "coś" na koronie lufy przypomina konsystencją zaschnięty na twardo klej.
Jest to normalne zjawisko, wszystkie smiecie uderzaja w hamulec i czesc wraca do tylu, dlatego lepiej jest strzelac bez hamulca.
Awatar użytkownika
piotrjub
Posty: 1455
Rejestracja: sobota, 26 listopada 2011, 16:34
Lokalizacja: 3 Miasto
Kontakt:

Post autor: piotrjub »

forester2008 pisze:Jedynie i wyłącznie korona lufy - ostatni bezpośredni styk pocisku z lufą, jej kształt i jakość wykonania.
Tu się z kolega nie zgodzę na przykładzie doświadczeń.
Skracanie hamulca odrzutu co 0,1mm w pewnym momencie doprowadziło przy takiej samej amunicji do skupienia
(broń myśliwska) 5 strzałów mieszczących się w paznokciu kciuka (prędzej dłonią nie można było tego zakryć).
Kolega dlatego jak stosuje hamulec w nowej broni stara się jak on to mówi aby ten hamulec na końcu miał wystarczająco miejsca aby
można było ten hamulec skracać.