Proszek do 7x65R - RELODER 25 ?

Moderatorzy: wierzba, P_iter

Awatar użytkownika
Dariusz_W
Posty: 371
Rejestracja: czwartek, 15 listopada 2012, 15:42
Lokalizacja: Kielce

Proszek do 7x65R - RELODER 25 ?

Post autor: Dariusz_W »

Witam
Zaczynam przygodę z 7x65R. Kula sierra 175gr do celów łowieckich.
Broń to stary dryling ale jak na swoje lata całkiem niezły stan. Trochę luzów do skasowania.
Z fabrycznego RWS-a strzela całkiem nieźle.
Nie chciał bym go bardzo wysilać i szukam proszku który da w miarę dobrą prędkość dla tej kuli bez dochodzenia do maksymalnych ciśnień i tu w QL zobaczyłem proch RELODER 25. Wychodzi 100% wypełnienia 99% spalania i v około 775 m/s, cisnienie po środku żółtego pola. W praktyce v 730 m/s mi wystarczy bo strzał raczej z max 100m.
Nie mam doświadczenia i tu pytanie czy to będzie dobre/bezpieczne połączenie ?
GEER
Posty: 93
Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 22:35
Lokalizacja: Kielce

Post autor: GEER »

Reloder 25 to proch wolny do wszelakich ultra, hiper i innych magnumów.
Nienajlepszy wybór do 7x64(65).
Ja bym go nie uzył.
Nie mam akurat w tym komputerze QL.
Podejrzewam że możesz " pluć ogniem" - czyli nie będziesz dopalał prochu .
Sprawdź okienko " Amount of propellant burnt"
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Dariusz_W
Posty: 371
Rejestracja: czwartek, 15 listopada 2012, 15:42
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Dariusz_W »

QL pokazuje że procent spalania jest na poziomie 99%. A „krzywa „ z wykresem ciśnienia a raczej jej czubek jest taki mniej „ostry „ (rozciągnięty w czasie) niż innych które sprawdzałem.
Trochę mam mało oficjalnych danych na temat tego kalibru. W moim manualu nie mam tabel 7x65r (speer) i jak się pytałem to w hornady/nosler/sierra też nie ma.
Jedyne co znalazłem to :

http://www.thestalkingdirectory.co.uk/s ... hts-please


Może ma ktoś wiecej oficjalnych danych na jego temat?
Badr
Posty: 142
Rejestracja: piątek, 01 marca 2013, 22:53
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Badr »