Rejestracja Szukaj FAQ Zaloguj  
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  format do druku Co, jak, za ile?
Co, jak, za ile?
Bartek L
Odpowiedz z cytatem
Jako, że w temacie elaboracji amunicji śrutowej jestem całkiem zielony, mam kilka pytań z tym związanych.
Przede wszystkim jakie koszty trzeba ponieść na początek i jakich kosztów jednostkowych za gotowy nabój (lub 25 szt.) mogę się spodziewać? Zatem czy to się opłaca? Jak na razie strzelam z amunicji FAM (myśliwskiej) i SAGA (sportowej).
Poczytałem już trochę jak to się robiło "kiedyś" ale chciałbym wiedzieć jak to wygląda teraz.
Więcej pytań na pewno będzie jeśli się zdecyduję na tą elaborację. Smile
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty Bartek LWyślij prywatną wiadomośćWyślij emailGaduGaduTlenTelefony
okti
Odpowiedz z cytatem
wydaje mi się że elaboracja najpopularnieszych kalibrów 12,16,20 nie opłaca się, raczej to sztuka dla sztuki, natomiast nietypowe kalibry jak najbardziej opłaca sie elaborować
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty oktiWyślij prywatną wiadomość
Krakus
Odpowiedz z cytatem
Nie wiem jak aktualnie wygląda możliwość zakupu śrutu, gdy ja go kupowałem około 2 lata temu kosztował więcej niż zawarty w gotowej amunicji do 12 – teoretycznie bardziej się opłacało kupić większą ilość sportowego FAM i rozebrać.

Myśliwską amunicję laborowałem „od zawsze”, elaboruję i robić to będę nadal. Nie chodzi o koszty, lecz pozwala mi to na polowanie z tego, co lubię: znacznie lżejsza (tylko 18 g) za to nieco szybsza, i bez koszyczków lecz z przybitkami filcowymi.

Bartku, jak dodasz do tego koszt zakupu pracy progresywnej (koniecznej przy „sportowych” ilościach) to prawdopodobnie nigdy „na swoje” nie wyjdziesz.

Bartek L
Odpowiedz z cytatem
Szkoda... W takim razie chyba pozostanę przy fabrycznej. Ale może kiedyś... Rolling Eyes
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty Bartek LWyślij prywatną wiadomośćWyślij emailGaduGaduTlenTelefony
PiotrL
Odpowiedz z cytatem