Rejestracja Szukaj FAQ Zaloguj  
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  format do druku tempilaq
tempilaq
joshua
Odpowiedz z cytatem
czy gdzieś w kraju jest dostępny tempilaq 750K
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty joshuaWyślij prywatną wiadomość
kahles
Odpowiedz z cytatem
http://www.ebay.co.uk/itm/Tempil-Tempilaq-Temperature-Indicating-Liquid-All-Temperatures-2oz-Bottles-/380813869026?var=&hash=item58aa467fe2:m:mC-KVsi7I3ehAM6ioRAHAQA
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty kahlesWyślij prywatną wiadomośćWyślij email
joshua
Odpowiedz z cytatem
to w jakiej w końcu temperaturze należy odpuszczać szyjki łusek?
PILNE!
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty joshuaWyślij prywatną wiadomość
P_iter
Odpowiedz z cytatem
350•C. I do wody.

_________________
Pozdrawiam
P_iter
SQ5WIP
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty P_iterWyślij prywatną wiadomośćWyślij emailGaduGadu
kahles
Odpowiedz z cytatem
P_iter napisał:
350•C. I do wody.


Nie powinny stygnąc swobodnie?
"Do wody" to coś jak hartowanie czyli wzrost naprężeń...
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty kahlesWyślij prywatną wiadomośćWyślij email
P_iter
Odpowiedz z cytatem
kahles napisał:
P_iter napisał:
350•C. I do wody.


Nie powinny stygnąc swobodnie?
"Do wody" to coś jak hartowanie czyli wzrost naprężeń...


W mosiądzu jest inaczej jak w stali. Wolne studzenie, to utwardzenie mosiądzu.

_________________
Pozdrawiam
P_iter
SQ5WIP
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty P_iterWyślij prywatną wiadomośćWyślij emailGaduGadu
kahles
Odpowiedz z cytatem
Dzięki
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty kahlesWyślij prywatną wiadomośćWyślij email
piotrjub
Odpowiedz z cytatem
Jeszcze bardziej plastyczne będzie zamiast wody zastosować denaturat. Kolor odpuszczanych łusek tez będzie ładniejszy Very Happy
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty piotrjubWyślij prywatną wiadomośćOdwiedź stronę autoraGaduGaduSkype
joshua
Odpowiedz z cytatem
wielkim błędem będzie odpuszczenie w temperaturze 400 st. C?
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty joshuaWyślij prywatną wiadomość
snajper
Odpowiedz z cytatem
Łuska zanim wpadnie do wody jest już na tyle wychłodzona że ta woda jej nie jest potrzebna.
Nam tak, bo nawet 100 stopni to dla paluszków to za dużo.
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty snajperWyślij prywatną wiadomość
oryks
Odpowiedz z cytatem
P_iter napisał:


W mosiądzu jest inaczej jak w stali. Wolne studzenie, to utwardzenie mosiądzu.


To już teraz wiem dlaczego po odpuszczeniu (na szczęście tylko części łusek) ku mojemu zaskoczeniu osadzanie pocisków szło z wyczuwalnie większym oporem, nawet większym niż w tych nie odpuszczonych hopeless
Chyba trzeba operację powtórzyć.

_________________
elaboruję: .223Rem, 9x19
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty oryksWyślij prywatną wiadomość
piotrjub
Odpowiedz z cytatem
oryks napisał:

Chyba trzeba operację powtórzyć.


Bzdury - hartowanie metali szlachetnych czy kolorowych to proces który przeprowadza się w piecach wygrzewając je przez wiele godzin w odpowiednich temperaturach i studząc je w piecach.
Podgrzewając i zostawiając łuskę do swobodnego ostudzenia na pewno ją wyżarzyłeś a nie zahartowałeś.
Po wyżarzeniu, szyjka łuski nie będzie sprężysta (jak te nie wyżarzane) tylko bardziej podda się np. ściśnięciu bushingiem i będzie miała mniejszą średnicę niż łuska nie wyżarzona.
Po wyżarzeniu jak byś sprawdził siłę osadzenia pocisku powinny być mniejsze różnice niż w łuskach nie wyżarzanych ale na to ma tak naprawdę dużo innych jeszcze czynników.
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty piotrjubWyślij prywatną wiadomośćOdwiedź stronę autoraGaduGaduSkype
oryks
Odpowiedz z cytatem
Z metalurgii mocny nie jestem więc nic stanowczego nie powiem, mogę jedynie słuchać. Różnica była naprawdę wyraźna. Szukałem natomiast i to co znalazłem o obróbce termicznej mosiądzu, np. na forach kowalskich, jubilerskich, to zawsze pisali o natychmiastowym chłodzeniu woda bo inaczej mimo wygrzewania kruszy się np przy kuciu. Natomiast co do stali jakie czasami sobie przerabiam na ostre narzędzia to są i takie które hartują się chłodzone w powietrzu. Daje jednak to wszystko do myślenia.

_________________
elaboruję: .223Rem, 9x19
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty oryksWyślij prywatną wiadomość
giersza
Odpowiedz z cytatem
piotrjub napisał:
Po wyżarzeniu, szyjka łuski nie będzie sprężysta (jak te nie wyżarzane) tylko bardziej podda się np. ściśnięciu bushingiem i będzie miała mniejszą średnicę niż łuska nie wyżarzona.


Zauważyłem podobne zjawisko jak kolega Oryks a o czym pisze kolega piotrjub. Ta sama partia łusek, ten sam dotychczasowy bushing. Osadzanie pocisków w łuskach bez odpuszczania odbywa się z normalną siłą (pomiar na prasie) a w łuskach po odpuszczeniu prawie nie jestem w stanie osadzić pocisku, jest tak ciasno.
Rozumiem, że wskutek odpuszczania, szyjka nie jest już sprężysta i po ściśnięciu bushingiem "zostaje" w ściśnięciu bardziej niż ta nieodpuszczana która trochę "odda się" po formacie szyjki.
Zakładam, że musiałbym zastosować większy bushing, czy to normalne/prawidłowe zjawisko?
Pozdrawiam
Giersza
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty gierszaWyślij prywatną wiadomość
polch
Odpowiedz z cytatem
giersza napisał:

Rozumiem, że wskutek odpuszczania, szyjka nie jest już sprężysta i po ściśnięciu bushingiem "zostaje" w ściśnięciu bardziej niż ta nieodpuszczana która trochę "odda się" po formacie szyjki.
Zakładam, że musiałbym zastosować większy bushing, czy to normalne/prawidłowe zjawisko?
Pozdrawiam
Giersza


Jestem na etapie kompletowania sprzętu (na gwiazdkę kupię małżonce ;) matrycę do szyjki z bushingami i chciałbym dobrać odpowiedni) i też podczepiam się, jesli można pod pytanie.
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty polchWyślij prywatną wiadomość
tempilaq
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz dołączać plików do wiadomości w tym forum
Nie możesz pobierać załączników do wiadomości w tym forum
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  


Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
  
  
  Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  format do druku