Quick Load 3.8
Quick Load 3.8
Witam
Stałem się posiadaczem programu Quick Load 3.8 staram się rozszyfrować o co w nim chodzi. Na początek zacząłem od angielskich nazw, w miarę możliwości prosiłbym o poprawę ewentualnych błędów lub uzupełnienia braków
Seating deph- głębokość osadzenie pocisku= długość łuski+ długość pocisku- długość naboju
Shank Seat Deph- ???
Bullet lengh- długość pocisku
Bullet diameter- średnica pocisku
Catrige lengh- długość naboju
Case lengh- długość łuski
Grove caliber- ???
Barrel lengh- długość lufy
Bullet travel- ???
Pmax- ciśnienia max
Bullet weight- masa pocisku
Cross sectional bore area- ???
Maximum case capacity overflow- objetoś łuski w g H2O
Volume occupied by seated bullet- ??? tłumacząc objętość jaka zajmuje pocisk w łusce
Useable case capacity- ???
Weighting factor- ???
Oprócz tego mam kilka pytań:
1) w zbiorze pocisków tak samo oznaczone pociski powtarzają się często 2x dlaczego?
2) jeśli już dobrałem pocisk i proch i uzupełniłem w/w dane to w jaki sposób dobrać naważkę prochu- czy program zrobi to sam, czy też mam to robić eksperymentalnie tak aby ciśnienie nie wychodziło na czerwono?
Stałem się posiadaczem programu Quick Load 3.8 staram się rozszyfrować o co w nim chodzi. Na początek zacząłem od angielskich nazw, w miarę możliwości prosiłbym o poprawę ewentualnych błędów lub uzupełnienia braków
Seating deph- głębokość osadzenie pocisku= długość łuski+ długość pocisku- długość naboju
Shank Seat Deph- ???
Bullet lengh- długość pocisku
Bullet diameter- średnica pocisku
Catrige lengh- długość naboju
Case lengh- długość łuski
Grove caliber- ???
Barrel lengh- długość lufy
Bullet travel- ???
Pmax- ciśnienia max
Bullet weight- masa pocisku
Cross sectional bore area- ???
Maximum case capacity overflow- objetoś łuski w g H2O
Volume occupied by seated bullet- ??? tłumacząc objętość jaka zajmuje pocisk w łusce
Useable case capacity- ???
Weighting factor- ???
Oprócz tego mam kilka pytań:
1) w zbiorze pocisków tak samo oznaczone pociski powtarzają się często 2x dlaczego?
2) jeśli już dobrałem pocisk i proch i uzupełniłem w/w dane to w jaki sposób dobrać naważkę prochu- czy program zrobi to sam, czy też mam to robić eksperymentalnie tak aby ciśnienie nie wychodziło na czerwono?
Useable case capacity- użytkowa pojemność łuski (pojemność całkowita, minus "wyporność" osadzonego pocisku) To tak z glowy, bez patrzenia w program, bo w pracy jestem...
Co do 2: Jest podobno możliwość pokazania sobie jakie prochy wchodzą w rachubę i "ile tego można dać", ale ja tego nie używam, dlatego pisze "podobno". Patrze, aby ciśnienie było w granicy, jaka uważam za rozsądną, wypełnienie łuski możliwie duże, spalanie min. 95%, prędkość taka, jaka chce uzyskać... i jeszcze trochę "drobnostek".
Co do 2: Jest podobno możliwość pokazania sobie jakie prochy wchodzą w rachubę i "ile tego można dać", ale ja tego nie używam, dlatego pisze "podobno". Patrze, aby ciśnienie było w granicy, jaka uważam za rozsądną, wypełnienie łuski możliwie duże, spalanie min. 95%, prędkość taka, jaka chce uzyskać... i jeszcze trochę "drobnostek".
.303 brit .308 win 6,5x55 .45acp 9x19mm .22lr .357
Grove caliber- kaliber w bruzdach
Bullet travel- droga przebyta przez pocisk od startu do opuszczenia lufy.
Cross sectional bore area - pole przrekroju poprzecznego otworu lufy
Volume occupied by seated bullet- objetosc luski zajeta przez osadzany pocisk
Useable case capacity-mozliwa do wykozystania objetosc w lusce
Barrel lengh- długość lufy - I tu w QL jest haczyk ,dlugosc lufy dla QL powinno sie podac od czola zamka do konca lufy.
Poniewaz wplyw na wyniki obliczen dla broni dlugiej jest minimalny wiekszosc uzytkownikow programu nie jest nawet tego swiadoma.
Co do polskiej nakladki ,wybaczcie ,probowalem w wersji 3.6 ,ale sa tam jakies niezrozumiale dla mnie slowa ,ktorych wogole nie daje sie na nic przetlumaczyc.
Pozatym nie wszystkie teksty mieszcza sie w przeznaczonym dla nich miejscu.
Bullet travel- droga przebyta przez pocisk od startu do opuszczenia lufy.
Cross sectional bore area - pole przrekroju poprzecznego otworu lufy
Volume occupied by seated bullet- objetosc luski zajeta przez osadzany pocisk
Useable case capacity-mozliwa do wykozystania objetosc w lusce
Barrel lengh- długość lufy - I tu w QL jest haczyk ,dlugosc lufy dla QL powinno sie podac od czola zamka do konca lufy.
Poniewaz wplyw na wyniki obliczen dla broni dlugiej jest minimalny wiekszosc uzytkownikow programu nie jest nawet tego swiadoma.
Co do polskiej nakladki ,wybaczcie ,probowalem w wersji 3.6 ,ale sa tam jakies niezrozumiale dla mnie slowa ,ktorych wogole nie daje sie na nic przetlumaczyc.
Pozatym nie wszystkie teksty mieszcza sie w przeznaczonym dla nich miejscu.
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 03 lutego 2014, 17:34 przez Bready, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam Bready
Akurat dla mnie to nie problem , lubie jak tekst jest po polsku ale w przypadku broni nie znam niektorych polskich nazw ,i w angielskiej wersji jest mi latwiej uzywac programu.darekas pisze:Bready u mnie działa nieźle co prawda w starszej wersji ale z nowymi bazami pocisków i prochu.
Może problem tkwi w ustawieniu czcionki.
Pozdrawiam Bready
Witam
Dziękuje za wcześniejsze odpowiedzi.
Na razie opanowuje jeszcze program po angielski, poniżej kolejne tłumaczenia
Maximum Chamber Pressure- ciśnienia max przy zastosowanej naważce
Load Density- ???
Bullet travel at Pmax- odległość jaka pokonuje pocisk do uzyskania ciśnienia max
Energy Density- ???
Muzzle Pressure- ciśnienie czego??? przy wylocie z lufy??
Muzzle velocity- prędkość pocisku po opuszczeniu lufy
Projectile energy- energia kinetyczna pocisku po opuszczeniu lufy
Amount of propellant burnt- ???? procent spalonego prochu??
Ballistic efficiency-???
Powder charge to mass ratio- ???
Expansion ratio- ???
Pressure rise time- czas po jakim osiągane jest ciśnienia max
%burned datum point:
bullet travel- odległość jaką pokona pocisk po jakiej zostaje spalony w/w % prochu??
time elapsed since 10% Pmax- ???
Dziękuje za wcześniejsze odpowiedzi.
Na razie opanowuje jeszcze program po angielski, poniżej kolejne tłumaczenia
Maximum Chamber Pressure- ciśnienia max przy zastosowanej naważce
Load Density- ???
Bullet travel at Pmax- odległość jaka pokonuje pocisk do uzyskania ciśnienia max
Energy Density- ???
Muzzle Pressure- ciśnienie czego??? przy wylocie z lufy??
Muzzle velocity- prędkość pocisku po opuszczeniu lufy
Projectile energy- energia kinetyczna pocisku po opuszczeniu lufy
Amount of propellant burnt- ???? procent spalonego prochu??
Ballistic efficiency-???
Powder charge to mass ratio- ???
Expansion ratio- ???
Pressure rise time- czas po jakim osiągane jest ciśnienia max
%burned datum point:
bullet travel- odległość jaką pokona pocisk po jakiej zostaje spalony w/w % prochu??
time elapsed since 10% Pmax- ???
Maximum Chamber Pressure - maksymalne (dopuszczalne) cisnienie w komorze nabojowej
Load Density-gestosc zaladunku- stosunek ilosci prochu do ilosci miejsca w lusce
Energy Density= gestosc energii - ilosc energii / objetosc ,chyba ladunku ,parametr nieuzyteczny dla uzytkownika.
Muzzle Pressure- ciśnienie czego??? przy wylocie z lufy?? - dokladnie tak ,cisnienie przy wylocie lufy ,slowo muzzle jest okresleniem korony lufy
Muzzle velocity-predkosc wylotowa pocisku
Amount of propellant burnt-procentowa wartosc spalonego prochu w momencie gdy pocisk opuszcza lufe
Ballistic efficiency- wspolczynnik balistyczny pocisku ,podawany przez producenta.
Powder charge to mass ratio - strasznie skomplikowane i z naszego punktu widzenia zupelnie bezuzyteczny parametr ,w skrocie wspolczynnik masy dla ladunku prochowego.
Expansion ratio- wspolczynnik rozszerzalnosci ,prawdopodobnie stosunek objetosci ladunku do objetosci powstalych po spaleniu gazow.
Pressure rise time- czas po jakim osiągane jest ciśnienia max -czas narastania ciśnienia -wychodzi na to samo co napisales
%burned datum point: - nie wiem ,jakis punkt odniesienia w stosunku do %spalonego prochu
bullet travel- odległość jaką pokona pocisk po jakiej zostaje spalony w/w % prochu?? - NIE!!! ,droga przebyta przez pocisk od startu ,czyli rozpoczecia ruchu az do opuszczenia lufy ,inaczej droga przebyta przez pocisk w broni ,a nie tylko w lufie ,juz Ci poprzednio pisalem co to jest ,a ty dalej kabinujesz ,doslownie tlumaczac jest to "podroz pocisku".
time elapsed since 10% Pmax- czas, który upłynął od momentu osiagniecia 10% maksymalnego cisnienia ,problem w tym ze nie jestem pewien w tym kontekscie czy ma byc uzyte "od" czy "do" momentu osiagniecia 10% maksymalnego cisnienia ,a w wersji 3.6 tego parametru nie znalazlem.
Moja rada: Nie zmieniaj porametrow ktore sa wczytywane z bazy danych pociskow ,i z bazy danych prochow ,no chyba ze sam wykonasz jakis nietypowy pocisk ,albo namieszasz swoj wlasny ladunek miotajacy
Load Density-gestosc zaladunku- stosunek ilosci prochu do ilosci miejsca w lusce
Energy Density= gestosc energii - ilosc energii / objetosc ,chyba ladunku ,parametr nieuzyteczny dla uzytkownika.
Muzzle Pressure- ciśnienie czego??? przy wylocie z lufy?? - dokladnie tak ,cisnienie przy wylocie lufy ,slowo muzzle jest okresleniem korony lufy
Muzzle velocity-predkosc wylotowa pocisku
Amount of propellant burnt-procentowa wartosc spalonego prochu w momencie gdy pocisk opuszcza lufe
Ballistic efficiency- wspolczynnik balistyczny pocisku ,podawany przez producenta.
Powder charge to mass ratio - strasznie skomplikowane i z naszego punktu widzenia zupelnie bezuzyteczny parametr ,w skrocie wspolczynnik masy dla ladunku prochowego.
Expansion ratio- wspolczynnik rozszerzalnosci ,prawdopodobnie stosunek objetosci ladunku do objetosci powstalych po spaleniu gazow.
Pressure rise time- czas po jakim osiągane jest ciśnienia max -czas narastania ciśnienia -wychodzi na to samo co napisales
%burned datum point: - nie wiem ,jakis punkt odniesienia w stosunku do %spalonego prochu
bullet travel- odległość jaką pokona pocisk po jakiej zostaje spalony w/w % prochu?? - NIE!!! ,droga przebyta przez pocisk od startu ,czyli rozpoczecia ruchu az do opuszczenia lufy ,inaczej droga przebyta przez pocisk w broni ,a nie tylko w lufie ,juz Ci poprzednio pisalem co to jest ,a ty dalej kabinujesz ,doslownie tlumaczac jest to "podroz pocisku".
time elapsed since 10% Pmax- czas, który upłynął od momentu osiagniecia 10% maksymalnego cisnienia ,problem w tym ze nie jestem pewien w tym kontekscie czy ma byc uzyte "od" czy "do" momentu osiagniecia 10% maksymalnego cisnienia ,a w wersji 3.6 tego parametru nie znalazlem.
Moja rada: Nie zmieniaj porametrow ktore sa wczytywane z bazy danych pociskow ,i z bazy danych prochow ,no chyba ze sam wykonasz jakis nietypowy pocisk ,albo namieszasz swoj wlasny ladunek miotajacy
Pozdrawiam Bready
Dzięki Bready
Parametrów prochu i pocisków nie zamierzam zmieniać.
Definicja bullet travel która wcześniej podałeś jest jak najbardziej jasna, ale tym razem najprawdopodobniej chodziło mi o coś innego. Poniżej dane z Quick Load dla mojej broni pocisku i prochu
95% burned datum point:
bullet travel 296.1mm - te 2 linijki są za sobą połączone dwukropkiem i zgodnie z definicja z programu jest to droga jaka pokona pocisk do momenty spalenia 95 % prochu. Może coś pokręciłem ale całkowita bullet travel przy lufie 760mm nie może wynosic 296.1mm
time elapsed since 10% Pmax 0.752s - w tłumaczeniu definicji z programu jest to najprawdopodobniej czas jaki mija od momenty osiągnięcia 10% Pmax do momenty całkowitego spalenia prochu
Parametrów prochu i pocisków nie zamierzam zmieniać.
Definicja bullet travel która wcześniej podałeś jest jak najbardziej jasna, ale tym razem najprawdopodobniej chodziło mi o coś innego. Poniżej dane z Quick Load dla mojej broni pocisku i prochu
95% burned datum point:
bullet travel 296.1mm - te 2 linijki są za sobą połączone dwukropkiem i zgodnie z definicja z programu jest to droga jaka pokona pocisk do momenty spalenia 95 % prochu. Może coś pokręciłem ale całkowita bullet travel przy lufie 760mm nie może wynosic 296.1mm
time elapsed since 10% Pmax 0.752s - w tłumaczeniu definicji z programu jest to najprawdopodobniej czas jaki mija od momenty osiągnięcia 10% Pmax do momenty całkowitego spalenia prochu
Ja pisalem o parametrze bullet travel w okienku Cardridge dimensions ,i u mnie niezaleznie ile wpisze prochu dla mojej sako zawsze jest 511.99mm ,przy dlugosci lufy 564.9mm.
I jeszce raz napisze ze w QL dlugosc lufy wpisujemy razem z komora nabojowa ,najprosciej zmierzyc ile wyciora wchodzi do oparcia o zamek przy zamknietym zamku ,i te wartosc wpisac ,bo nie wierze ze masz rowno 760 mm.
A to co piszesz przy polaczonych parametrach chyba do niczego nie sluzy ,bullet travel to droga przebyta przez pocisk ,jak doda sie dodatkowe warunki np 95% burned datum point ,to policzy droge przebyta do momentu wystapienia tego 95% burned datum point ,tylko po co to komu ,ja z tego nigdy nie kozystalem ,i nie mysle zeby ktos z tutaj obecnych korzystal.
I jeszce raz napisze ze w QL dlugosc lufy wpisujemy razem z komora nabojowa ,najprosciej zmierzyc ile wyciora wchodzi do oparcia o zamek przy zamknietym zamku ,i te wartosc wpisac ,bo nie wierze ze masz rowno 760 mm.
A to co piszesz przy polaczonych parametrach chyba do niczego nie sluzy ,bullet travel to droga przebyta przez pocisk ,jak doda sie dodatkowe warunki np 95% burned datum point ,to policzy droge przebyta do momentu wystapienia tego 95% burned datum point ,tylko po co to komu ,ja z tego nigdy nie kozystalem ,i nie mysle zeby ktos z tutaj obecnych korzystal.
Pozdrawiam Bready
-
- Posty: 481
- Rejestracja: środa, 06 marca 2013, 17:22
- Lokalizacja: Lubelskie koło Białej Podlaskiej
Dopiero doczytałem lub lepiej przeczytałem ze zrozumieniem.Bready pisze: Barrel lengh- długość lufy - I tu w QL jest haczyk ,dlugosc lufy dla QL powinno sie podac od czola zamka do konca lufy.
Poniewaz wplyw na wyniki obliczen dla broni dlugiej jest minimalny wiekszosc uzytkownikow programu nie jest nawet tego swiadoma.
Długość lufy mierzy się z komorą nabojową czyli mniej więcej tak jak napisałeś do czoła zamka.
Darek